Vásárlási feltételek

A működtető cég adatai és elérhetőségei

Cégnév: ANDL Korlátolt Felelősségű Társaság
Ügyfélszolgálati iroda, üzlet: 8500 Pápa, Külső - Veszprémi út 64.
Postacím: 8500 Pápa, Külső - Veszprémi út 64.
Email: info@andlhusqvarna.hu
Központi telefonszám: +36-89-320-872
Székhely: 8500 Pápa, Külső-Veszprémi út 64.
Adószám: 12600236-2-19
Közösségi adószám: HU12600236
Cégjegyzékszám: 19-09-505744
Nyilvántartást vezető bíróság: Veszprém Megyei Cégbíróság
Bankszámlaszám: 10404845-49555549-56551011
Szerződés nyelve: magyar, amelyet a Működtető nem iktat, nem visszakereshető, nem utal magatartási kódexre

 

A webtárhelyszolgáltató adatai:

Cégnév: WDHA Kft.
Székhely: 2170 Aszód, Bethlen Gábor utca 24.
Telefonszám: +36-70-6348663
E-mail: info@wdha.hu

 

Általános rendelkezések

A webáruház használatával (webáruház megtekintése, regisztráció, vásárlás) a webáruház használója elfogadja a jelen Vásárlási felételekben rögzítetteket. Amennyiben a webáruház használója a jelen Vásálási feltételek bármely pontjával nem ért egyet vagy azt nem hajlandó elfogadni, az oldalt nem használhatja, a webáruházban vásárlást nem kezdeményezhet, rendelést nem adhat le.

A webáruház használata önkéntes alapon működik. Az önkéntes használat során adatszolgáltatás szükséges és történik a működtető felé, amely adatok felhasználásának módját és mértékét és feltételeit a jelen Vásárlási feltételekben található Adatkezelési tájékoztató tartalmazza.

 

A termék kiválasztása

A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár megtekintése gombra kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket. A vásárló a "Fizetés" gombra kattintva kezdeményezheti a kosárban levő termékek megrendelését.

A rendelés elküldése

Ha korábban már vásárolt áruházunkban, jelentkezzen be email címével és a korábbi vásárláskor kapott jelszóval, vagy adja meg a korábbi vásárlás során rögzített e-mail címét. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg email címét, amelyet a rendszer eltárol. Adja meg a kívánt szállítási és számlázási adatokat.

A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot (személyes átvétel vagy futárszolgálat). A következő lépésben áttekintheti rendelésének adatait és fizetési módot (készpénz, utánvét, előre történő banki átutalás) választhat. Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Rendelés befejezése, fizetés” gombra.

Árak

Áraink a rendelés időpontjában érvényes eladási árak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, a forgalmi adót tartalmazzák, azonban ezek az árak nem minden esetben tartalmazzák a szállítási költséget (lásd szállítási költségek). A szállítási költség a rendelési folyamat során a megrendelés áttekintésekor, valamint a Vásárlási feltételek oldalon ellenőrizheti. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől. Áraink kizárólag a webáruházban és ennek felületén keresztüli megrendelés és vásárlásakor érvényesek. Szaküzleteinkben, egyes esetekben személyes vásárláskor ettől eltérő lehet.

 

Visszaigazolás

Minden rendelésről a webáruház azonnali automatikus e-mailes visszaigazolást küld a megrendeléskor megadott adatokkal. Az automatikus visszaigazoló üzenet nem tekinthető a megrendelés elfogadásának. Ügyfélszolgálatunk legkésőbb a megrendelést követő munkanapon e-mail-ben visszaigazolást küld a termék elérhetőségével és várható szállítási időpontjával.

Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét.

 

A rendelések feldolgozása

A rendelések feldolgozása legkésőbb a megrendelést követő első munkanapon megtörténik. Ezt követően értesítjük a szállítás várható időpontjáról.

 

Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége. Amennyiben az automatikus visszaigazoló emailben valamelyik adat hibásan szerepel, kérjük keresse fel ügyfélszolgálatunkat a visszaigazoló emailben szereplő elérhetőségek bármelyikén.

 

Fizetési feltételek

Áruházunkban lehetőség van előre történő banki átutalásra, vagy utánvéttel történő fizetésre, illetve személyes átvételnél a készpénzes fizetésre. Utánvét esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének. Előre utalás esetén, proforma számlát készítünk és küldünk meg, amely alapján az utalás megtörténhet. Előre utalás esetén az utalással kérjük, várja meg a proforma számlát. A vételár bankszámlánkra történő megérkezéséről haladéktalanul értesítjük és intézkedünk a megrendelt termék szállító részére történő átadásáról. A föladást követően a megrendelőt is értesítjük.

 

Szállítás

A küldemények kézbesítése, szállítása futárszolgálattal vagy más logisztikai cég közbeiktatásával történik. A termék szállítási idejéről a webáruház visszaigazoló e-mail küld. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon.

Kiszállítási idő: A megrendeléseket általában 3-8 munkanapon belül teljesítjük.

Szállítási díjak: a megrendelés értékétől illetve egyes esetekben a megrendelt terméktől függően kerülnek megállapításra (lásd „Szállítási költség”)

Szállítás internettes rendelésnél csak Magyarország területére lehetséges. Külföldi szállítással kapcsolatban kérjük, egyeztessen ügyfélszolgálatunkon.

Az ANDL Kft. által kiemelten kezelt termékei saját szállítás és személyes átadásban részesülnek. Ennek költségeire is a „Szállítási költség” leírás tér ki.

A megrendelt terméket dobozában, biztonságosan csomagolva szállítjuk. Kivételt képeznek a kiemelten kezelt Husqvarna termékeink, ezek ezt megelőzően szakszerűen beüzemelve kerülnek szállításra, traktorok és nagyobb értékű gépek kollegánk kíséretében személyes átadásra. A webáruház egyéb termékek összeszerelést, amennyiben szükséges a vásárló végzi el, illetve térítés ellenében szakszervizzel végezteti el. A jótállásos javítást végző szakszervizek bármelyikéhez fordulhat. Ezen szervizek címlistáját a jótállási jegyen találja meg. A gép használatát megelőzően figyelmesen olvassa el a használati, kezelési útmutatót és maradéktalanul tartsa be az abban foglaltakat, különös figyelemmel az üzemanyag és a kenőolaj használatával kapcsolatosan. A négyütemű motorokat az első indítást megelőzően motorolajjal az előírt szintig föl kell tölteni. Kétütemű motorok esetében a megfelelő benzin-olaj keverékről kell gondoskodni! Az olaj nem a termékek tartozéka!

Szállítási költség

A szállítási költség a megrendelés értékétől függ. Amennyiben a megrendelés bruttó értéke nem éri el a 25000,- Ft-ot , a szállítási költség: 1.800,- Ft. Amennyiben a rendelés bruttó értéke eléri vagy meghaladja a 25.000,- Ft-ot, szállítási költséget nem számítunk fel.

Rendelés  értéke Szállítási költség
0 - 25000,- Ft: 1.800,- Ft
25000,- Ft -nál magasabb: díjmentes szállítás az ország egész területére

 

Egyedi szállítási díjat (1700 Ft) számítunk fel egyes akciós Husqvarna motorfűrészeknél/135, 435, 440, 445, 545, 365, 550, 372, 560/ és fűkaszáknál /525RX, 135R, 543RS, 553RS, 545RX/, melyet az adott termékeknél mindig feltüntetünk.

Egyedi szállítási díjat számítunk fel az egy év garanciás dobozos McCulloch termékeknél, ebben az esetben a szállítási díj kézi gépekre 1700 Ft, kis kerekes gépekre 2500 Ft, traktorokra és riderekre 15500 Ft.

Mindenképpen szállítási díjat számolunk fel a McCulloch M95-66X-re és az M105-77X-re (2 év garanciánál is), mely 15500 Ft

 

A szállítástól elállás

Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

 

A termék visszaküldése

A terméket valamennyi tartozékával, kezelési útmutatóval, stb. hiánytalan mennyiségi állapotában vesszük vissza. A visszaszállítás költségét a megrendelő viseli.

 

Elállási jog

A vásárlás után minden Fogyasztót megilleti a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm Rendelet szerinti elállás jog, amelyet a termék kézhezvételét követő 14 napon belül lehet gyakorolni. Az e jogszabályon alapuló elállást nem kell megindokolni. Ebben az esetben Webáruház köteles a vásárló által kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb a vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni, ideértve a kiszállítás költségét is.

A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

A fenti korlátozás alá nem eső termékek esetén a vásárló a szerződéstől a termék átvételét követő 14 napon belül indokolás nélkül elállhat.

Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tétel vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal. A fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Az elállásra vonatkozó igényt a vásárló e-mailben, postai úton írásban, telefonon vagy személyesen jelentheti be. Írásban történő elállás esetén, ha a Vásárló elállási nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi, azt az eladó határidőn belül érvényesítettnek tekinti.

Elállás esetén a termék visszajuttatásának költségei a vásárlót terhelik. A vásárlót ezen felül egyéb költség nem terheli. A Vásárló elállás esetén köteles a megrendelt terméket késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A termék visszaküldése az eladó székhelyének, illetve telephelyeinek valamelyikére történhet: 8500 Pápa, Külső - Veszprémi út 64; 8200 Veszprém, Házgyári út 20; 9024 Győr, Pápai út 22. Utánvéttel küldött csomagot nem veszünk át.

A termék ellenértékét, valamint a szállítási költséget az eladó (ha volt) mielőbb, de legkésőbb a termék eladóhoz való megérkezését követő 14 napon belül, az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal visszafizeti. A webáruház jogosult a vásárló által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a vásárló nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte.

A visszatérítés vonatkozik a termék vásárló részére történő kiszállítási költségekre is, kivéve, ha az elállással érintett termékkel együtt más olyan termék is kiszállításra került, amely esetében a vásárló nem él elállási jogával.

Az elállás a következő feltételekkel gyakorolható:

Utánvéttel visszaküldött terméket az eladó nem veszi át.

Az eladó kizárólag a rendeltetésszerű használatot meg nem haladóan használt termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a vásárló részére megtéríteni. Sérült vagy nem rendeltetésszerű használatból eredő termékek visszaküldése esetén az eladó követelheti a fogyasztótól a termékek nem rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését. A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Amennyiben a vásárló nem a jelen Vásárlási feltételek és a jogszabályok szerint közli és gyakorolja elállási jogát úgy Az eladónak joga van a vételárat vissza nem téríteni, azonban – előzetes egyeztetést követően – mód van a termék visszaküldésére. Ilyen esetben egy újbóli kiszállításnak a költségei a vásárlót terhelik.

Elállási jog gyakorlásának a menete:

Amennyiben a fogyasztó élni kíván az elállási joggal úgy köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot az alábbi elérhetőségek egyikére elküldeni:

Postázási név: ANDL Kft.
Postázásai cím: 8500 Pápa, Külső - Veszprémi út 64.
Email cím: info@andlhusqvarna.hu

Ebből a célból a fogyasztó felhasználhatja az elállási nyilatkozat-mintát is, ami az alábbi linkről tölthető le: www.andlkft.hu/elallasinyilatkozat.pdf

A fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe Webáruház.

A fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket az alábbi címek valamelyikére: 8500 Pápa, Külső-Veszprémi út 64.; 8200 Veszprém, Házgyári út 20.; 9024 Győr, Pápai út 22. késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A vásárlót ezen felül egyéb költség nem terheli. A szolgáltató azonban nem köteles a vásárló része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A szolgáltató jogosult a fogyasztó által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte.

A szolgáltató visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.

Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a fogyasztó az elállási joggal.

Amennyiben a vállalkozás az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha a vállalkozás a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

 

Szavatosság

Kellékszavatosság

A fogyasztó az eladó hibás teljesítése esetén az eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.

Fogyasztói szerződés keretében vásárolt nem használt termék vásárlása esetén a fogyasztó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a fogyasztó érvényesíteni már nem tudja. A fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

A fogyasztó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a fogyasztó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az eladó költségére a fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról a fogyasztó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az eladó adott okot. A fogyasztó közvetlenül az eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a fogyasztó igazolja, hogy a terméket az eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az eladó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a fogyasztónak felróható okból keletkezett, nem köteles a fogyasztó által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Ha a fogyasztó a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

Termékszavatosság

Termékszavatossági igényként a fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A fogyasztó termékszavatossági igényét a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a fogyasztónak kell bizonyítania. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a fogyasztó a gyártóval (forgalmazóval) szemben érvényesítheti.

 

Jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadásának a napja vagy ha az üzembe helyezést az eladó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Az eladó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállási jogokat kizárólag a fogyasztónak minősülő vevő érvényesíthet.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztónak való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás okozta

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az eladónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet. Ha az eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát az eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az eladó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. Az eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az eladót terhelik. A fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. A jótállás azonban nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a fogyasztó békéltető testületi eljárást kezdeményezhet.

 

Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

A szavatossági, jótállási igényeit a fogyasztó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:

Postázási név: ANDL Kft.
Postázásai cím: 8500 Pápa, Külső - Veszprémi út 64.
Email cím: info@andlhusqvarna.hu

 

Tulajdonjogi kikötés

A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. 

 

Megrendelés módosítása, törlése

A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek!

Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé. Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.

Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezt követően már nincs lehetőség rendelésének módosítására.

A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, e-mailben vagy telefaxon kerülhet sor (fax-szám, mail cím, telefon), a teljesítés megkezdését megelőzően. Ezt követően a megrendelés már nem módosítható.

 

Adatvédelmi tájékoztató

Az ügyfél által a rendelési folyamat során megadott adatokat a szoltáltató kizárólag a megrendelés teljesítése, a rendelési feltételek későbbi bizonyítása céljából tárolja, kivéve ha a regisztráció során vagy bármikor azt követően hozzájárulását adta, hogy részére elektronikus vagy postai úton marketing információt (hírlevelet) küldjünk. Ez utóbbi esetben az adatkezelés célja – a fentieken túl – a marketing információk ügyfél részére történő kiküldése.

A rendszer működtetése során technikailag rögzítésre kerülő adatok: a felhasználó bejelentkező számítógépének azon adatai, melyek a szolgáltatás igénybe vétele során generálódnak és melyeket az adatkezelő rendszere a technikai folyamatok automatikus eredményeként rögzít. Az automatikusan rögzítésre kerülő adatokat a rendszer a felhasználó külön nyilatkozata vagy cselekménye nélkül a belépéskor, illetve kilépéskor automatikusan naplózza. Ezen adatok egyéb személyes felhasználói adatokkal – törvény által kötelezővé tett esetek kivételével – össze nem kapcsolhatók. Az adatokhoz kizárólag az adatkezelő fér hozzá. Az ügyfél adatait harmadik fél részére csak a szerződés teljesítése érdekében alvállalkozónkként közreműködő partnereinknek (pl. futárszolgálat) továbbítjuk. Partnereink az így kapott adatokat semmilyen formában nem jogosultak felhasználni, tárolni, illetve továbbadni.

A www.arukereso.hu (Online Comparison Shopping Kft. 1074 Budapest, Rákóczi út 70-72., adószám: 24868291-2-42, cégjegyzékszám: 01-09-186759) Megbízható Bolt Programjának működése érdekében az itt történő vásárlások után a vásárló e-mailcíme, illetve az általa megvásárolt termék megnevezése az arukereso.hu részére továbbításra kerülhet. Az adattovábbítás célja: vásárlói visszajelzés igénylése és megjelenítése. Az így továbbított személyes adatokat az Online Comparison Shopping Kft. a www.arukereso.hu Adatvédelmi és adatkezelési szabályzatának megfelelően kezeli.

Az ügyfelek a regisztráció és a vásárlás során elfogadják a jelen üzletszabályzat rendelkezéseit és ezzel kifejezetten hozzájárulnak adataik fenti cél érdekében történő kezeléséhez. Az ügyfelek az önkéntes adatszolgáltatással hozzájárulnak  az adatok kezeléséhez. Az ANDL Kft. az ügyfél regisztrációjának időtartama alatt, vagy az ügyfél ellenkező értelmű döntéséig kezeli az ügyfél adatait.

 

Cookiek

A weblap és a webshop egyes szolgáltatásai egyedi azonosító fájlt, úgynevezett cookie-t (sütit) helyeznek el felhasználó számítógépén. Ennek megtörténtéről a felhasználó az üzemeltetőtől nem kap külön értesítést. Ezen cookie-k kizárólag a felhasználók technikai azonosításának megkönnyítését és személyre szabott szolgáltatásaink működtetését szolgálják, azokat más célra nem vesszük igénybe. A sütik az oldal működtetéséhez szükséges technikai információkon kívül nem gyűjtenek és nem közölnek semmilyen adatot az ANDL Kft.-vel és/vagy harmadik személyekkel.

A cookie-fogadás felhasználói tiltása szolgáltatásaink igénybevételének nem akadálya, azonban a weblap személyre szabható szolgáltatásait igénybe venni és a regisztrációhoz kötött tartalmakat megtekinteni technológiai okok miatt csak cookie-t fogadó számítógépről lehetséges. A cookie-k tiltásának pontos módjáról böngészőjének útmutatója ad eligazítást.
Az ANDL Kft. az ügyfelek adatait kizárólag az ügyfelek kifejezett hozzájárulása alapján kezeli.

 

Rendelkezés a személyes adatokról

Az ANDL Kft. az ügyfél kérésére az ANDL Kft. által kezelt személyes adataival kapcsolatban tájékoztatást ad, illetve azokat az ügyfél kérésére módosítja. E-mailben küldött tájékoztatáskérést az adatkezelő csak akkor tekint hitelesnek, ha azt a felhasználó regisztrált e-mail címéről küldi.

A felhasználó saját személyes adatainak törlési igényét e-mailben az info@andlhusqvarna.hu címre kell eljuttatni. A szolgáltató a törlési igény beérkezésétől számított 5 munkanapon belül törli az adatokat.

Az ANDL Kft. fenntartja a jogot, hogy jelen adatkezelési szabályzatot a felhasználók előzetes értesítése mellett egyoldalúan módosítsa. Az ügyfél a szolgáltatásnak a módosítás hatálybalépését követő használatával elfogadja a módosított adatkezelési szabályzatot.

Adatai kezelésekor a Személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) valamint az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról rendelkező 2001.évi CVIII., törvénynek megfelelően járunk el.

 

Panaszkezelés, alternatív vitarendezés

A panaszok bejelentése az alábbi módokon és elérhetőségeken történhet:

Andl Kft. ügyfélszolgálat

  • Személyesen: (székhely) ANDL Kft. Pápa, Külső-Veszprémi út 64.
  • E-mailen: info@andlhusqvarna.hu
  • Telefonon: +36-89-320-872
  • Postai levél útján: ANDL Kft. 8500 Pápa Külső Veszprémi út 64.

Vagy az alábbi hatóságoknál:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400       Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Fogyasztóvédelem

Veszprém Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 8200 Veszprém, Mindszenti út 3-5.
Postacím: 8210 Veszprém, PF: 2184
Telefonszám: +36 88 550 510,
E-mail: veszprem.fogyasztovedelem@veszprem.gov.hu

A szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület elérhetőségei (fogyasztói jogvita esetén)

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Postai cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.
Telefonszám: 88/429-008, vagy 88/814-111
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

 

A Fgytv. 29 . § (11) bekezdése alapján a vállalkozást (Andl Kft.) a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Abban az esetben, ha Vásárló a webáruház működésével, rendelés leadásával vagy termékekről kér tájékoztatást vagy tesz javaslatot, nem panaszkezelés történik.

A Működtető Vásárló személyes panasztétele esetén a panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, illetve ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Működtető a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát a vásárlónak átadja, majd 30 munkanapon belül megválaszolja.

Vásárló írásban (ideértve az elektronikus úton), valamint telefonon tett panaszát Működtető legkésőbb 30 munkanapon belül írásban megválaszolja. Az ilyen módon előterjesztett panaszt a webáruház egyedi azonosítószámmal látja el. A válaszhoz Működtető csatolja a panaszról felvett jegyzőkönyvet is. A jegyzőkönyvnek az alábbiakat kell tartalmaznia: a panasszal élő Vásárló nevét, a panasszal élő Vásárló címét, elérhetőségeit, a panasz leírását. Panaszt elutasító álláspontját a Működtető indokolni köteles, továbbá köteles felhívni a vásárló figyelmét a jogorvoslati lehetőségekre. A válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni. A webáruház által felvett jegyzőkönyv tartalmazza a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényben előírt adatokat.

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelyen a fogyasztók regisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el.

Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

A békéltető testületek elérhetőségei az alábbi oldalon találhatók: http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/bekeltetes.html